fa-IRen-US
جستجو
جمعه, 07 اردیبهشت,1403
Menu

ابلاغیه بانک مرکزی در خصوص خرید ارز سرمایه‌گذاران خارجی و افراد فاقد تعهدات صادراتی با نرخ معادل ۱۰ درصد بالاتر از سامانه الکترونیکی ارز (ETS)

  • 18 اسفند 1402
  • نویسنده: مدیر سایت
  • تعداد نمایش ها: 167
  • 0 نظرات
ابلاغیه بانک مرکزی در خصوص خرید ارز سرمایه‌گذاران خارجی و افراد فاقد تعهدات صادراتی با نرخ معادل ۱۰ درصد بالاتر از سامانه الکترونیکی ارز (ETS)

با عنایت به اعلام سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و بنابر دستورالعمل صادره توسط اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خرید ارز از سرمایه‌گذاران خارجی و افراد فاقد تعهدات صادراتی با نرخ معادل ۱۰ درصد بالاتر از سامانه الکترونیکی ارز (ETS)، انجام می‌گردد.
در خصوص خرید اسکناس ارز پس از درخواست افراد موضوع ابلاغیه مذکور در خصوص فروش ارز به نرخ بالاتر از ETS، بانک عامل مدارک و مستندات مربوطه را بررسی و پس از اطمینان از صحت مدارک و کامل بودن آن، ارز مذکور را به نیابت از بانک مرکزی خریداری می‌نماید. فرآیند مذکور به شرح دستورالعمل ذیل اجرایی می‌گردد.

دستورالعمل خرید ارز


مدارک لازم برای  سرمایه‌گذاران خارجی: مجوز سرمایه‌گذاری خارجی معتبر با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی - اظهارنامه گمرکی ارز همراه مسافر معتبر
مدارک لازم برای افراد فاقد تعهد صادراتی: اظهارنامه گمرکی ورود اسکناس به کشور. در صورتی که متقاضی گردشگر خارجی باشد، منوط به ارائه گذرنامه خارجی، برای مبالغ کمتر از 10 هزار یورو (و یا معادل آن به دلار) ارائه اظهارنامه گمرکی الزامی نیست.

 

   شعب منتخب بانک‌های استان جهت خرید ارز از سرمایه‌گذاران خارجی و افراد فاقد تعهدات صادراتی

نام بانک کد شعبه نام شعبه
بانک ملی 3701 رشت
بانک ملی 3719 گلسار رشت
بانک ملی 3921 لاهیجان
بانک ملی 3951 بندر انزلی
بانک ملی 3957 حسن رود بندر انزلی
بانک ملی 4071 رودسر
بانک ملی 4271 آستارا
بانک تجارت 8800 مدیریت شعب استان گیلان
Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان